- Col·legiats/des: 0€
- Precol·legiats/des: 0€
- Col·legiats/des a l´atur: 0€
A través del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya hem sol·licitat diferents cursos subvencionats en modalitat d’Aula Virtual per les nostres col·legiades. Aquests cursos estan destinats a treballadors/es adscrits al Règim General, autònoms/es i persones en situació d’atur.
El nombre de places és limitat, per aquest motiu és REQUISIT IMPRESCINDIBLE fer la preinscripció al curs a través de la web del Col·legi
Per tal de formalitzar la preinscripció heu de fer arribar la següent documentació al correu electrònic catalunya@tscat.cat
Documentació a presentar:
Emplenar i signar l’Annex 1 (sol·licitud de participació). Imprescindible complimentar tots els camps, i enviar el document signat.
- Fotocòpia del DNI
- Fotocòpia de la nòmina (capçalera), rebut d’autònom/a o DARDO actualitzat en cas d’estar en situació d’atur. Les persones en situació d’ERTO, consten com a treballadors/es, per tant han d’aportar còpia de l’última nòmina. Les persones autònomes han d'aportar el darrer rebut.
Sense l'enviament de la documentació requerida per correu electrònic la inscripció no serà vàlida.
Un cop rebuda aquesta documentació i validada, us farem arribar un correu confirmant la vostra plaça al curs.
Introducció:
Les Escales de Valoració són instruments emprats pels professionals del Treball Social per a l'acompliment adequat de l'exercici professional.
Habitualment la valoració social de la persona i/o família es fa exclusivament des del criteri professional. Aquest criteri professional aporta a l’estudi tota l’expertesa de la treballadora social i, per tal d’estandaritzar la mesura i poder comparar-la, cal utilizar instruments d’avaluació.
La finalitat de les Escales de Valoració és l'anàlisi i estudi de la situació biopsicosocial de l'individu, sent indispensable per a acostar-nos al cas des del criteri professional amb unes eines validades.
Les Escales de Valoració estan fonamentades i basades en l'evidència empírica, allunyant la improvisació del mètode i ajudant a completar la valoració o exploració social estàndard.
Conseqüentment poden ser de bastant utilitat a l'hora de mesurar l'efecte de les intervencions professionals i ofereixen un pronòstic i evolució al llarg del temps, facilitant l'elaboració i disseny del diagnòstic social.
Aquest curs de 30 hores té com a objectiu proporcionar als professionals del Treball Social els coneixements i habilitats necessàries per a utilitzar aquestes escales i instruments de valoració de manera efectiva
- Comprendre la importància de la valoració social i l'ús d'escales i instruments de valoració en el Treball Social
- Conèixer les característiques principals de les escales i instruments de valoració social
- Identificar les principals escales i instruments de valoració que els professionals del Treball Social han de conèixer i utilitzar
- Adquirir habilitats per a utilitzar les escales i instruments de valoració social en la pràctica professional del Treball Social
L'alumne en finalitzar el curs serà capaç de:
- Explicar la importància de la valoració social i l'ús d'escales i instruments de valoració en el Treball Social
- Identificar les característiques principals de les escales i instruments de valoració social
- Descriure les principals escales i instruments de valoració que els professionals del Treball Social han de conèixer i utilitzar
- Aplicar les escales i instruments de valoració social en la pràctica professional del Treball Social
Mòdul 1. Introducció a les escales i instruments de valoració social (3 hores)
- La importància de la valoració social en el Treball Social
- Què són les escales i instruments de valoració social i per què són importants?
- Característiques principals de les escales i instruments de valoració social
Mòdul 2. Principals escales i instruments de valoració social (19 hores)
Algunes de les següents escales són de gran importància per treball social, i d’altres és important conèixer el significat del resultat perquè les veurem detallades als informes i hem de saber interpretar.
- Escales de valoració del risc social:
- Escala de Valoració Sociofamiliar TSO®
- ECISACH-BNC-PSMAR, que quantifica la complexitat de la intervenció del Treball Social Sanitari
- Escala de valoració social de la gent gran de Gijón
- Escala de valoració social Gijón versió Barcelona
- Escala OARS, de recursos socials
- Escales de suport social:
- El qüestionari Duke-UNC-11 que permet valorar el suport social funcional percebut.
- L'escala OSLO 3, de mesura del suport social percebut.
- Qüestionari MOS, de suport social.
- Escala multidimensional de recolzament social (ESMAS)
- Escales de sobrecàrrega del cuidador:
- L'escala de Zarit, que avalua la sobrecàrrega del cuidador.
- L’índex de Robinson, sobre la sobrecàrrega del cuidador
- Escales de benestar emocional i qualitat de vida:
- L'escala ESTE II, de mesurament de la solitud social.
- El qüestionari Short Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale (SWEMWBS), per a avaluar en benestar emocional positiu.
- Qüestionari de salut SF-36
- EUROQUOL (EQ-5D)
- Escala de funcionament social (SFS)
- Escala de funcionament social en l’esquizofrènia
- Escala d’Auto-estigma
- Escales d’avaluació del maltractament o risc de la persona:
- L'Índex de Sospita de Maltractament cap a Persones Majors (EASI)
- Partner Violence Screen
- L’RVD-BCN
- Escales de l’àrea cognitiva de la persona:
- GDS - FAST
- Pfeiffer
- Mini-Mental State Examination
- Test del rellotge
- Test de l’informador
- Escala de coneixement sobre demència (DKAT2-Sp)
- Escales de capacitat funcional de les persones:
- Barthel
- Lawton i Brody
- Katz
- Escala d’Avaluació de l’Activitat Global (EEAG) Clínica i Funcional
- World Health Organization Short Disability Assessment Schedule (WHODAS-S)
- Escales d’avaluació familiar:
- El qüestionari Apgar familiar, d'avaluació de la percepció de la funcionalitat familiar.
- L’Ecomapa
- Cuestionario familiar (FQ)
Mòdul 3. Aspectes pràctics a l’hora d’utilitzar escales i instruments de valoració social (3 hores)
- Com utilitzar les escales i instruments de valoració social en la pràctica professional del Treball Social
- Exemples de valoració social amb les escales i instruments de valoració social
- Discussió i anàlisi de casos pràctics
Mòdul 4. Avaluació de les escales i instruments de valoració social (3 hores)
- Com avaluar l'efectivitat de les escales i instruments de valoració social
- L'ús de les escales i instruments de valoració social en la planificació d'intervencions
- Reflexió final: Com integrar les escales i instruments de valoració social en la pràctica
Mòdul 5. Guia de sostenibilitat per al sector salut i social, una nova eina per facilitar la gestió sostenible de les organitzacions (2 hores)
El programa consta de 30h de formació-acció, en forma de 10 sessions de 3 h, que es faran amb modalitat d’aula virtual a través de la plataforma Zoom, en connexió en directe amb el docent els dies i horaris programats.
Aquesta formació està relacionada amb la Unitat de Competència: UC_2-400-11_3 Projectar, elaborar i adaptar ajudes tècniques per a la vida diària.
Sistema d’avaluació
Els alumnes hauran de respondre a un qüestionari final d'avaluaicó sobre el contingut desenvolupat en el curs, que s'avaluarà amb una puntuació de l'1 al 10. Superada aquesta instància s'aprova el curs amb una puntuació mínima de 7.
Dra. Silvina Inés Sánchez
Llicenciada, Magíster i Doctora en Treball Social per la Universitat Nacional de La Plata. Especialista en Docència Universitària per la Universitat Nacional de Cuyo. Professora col·laboradora de la UOC per al Treball Final, en el Màster en Treball Social Sanitari. Docent del curs Metodologia de la investigació en salut en diverses institucions de formació de postgrau, mestries i doctorats. Autora i coatura de llibres i articles de revista en editorials argentines i espanyoles.
Treballadora Social especialitzada en salut i cures crítiques pediàtriques. Ex Cap de Sala de Docència i Investigació de l'Hospital Interzonal Especializado en Pediatria Sor María Ludovica. Actualment secretària general del Comitè d'Ètica Central del Ministeri de Salut de la província de Buenos Aires, Argentina.
Carme Guinovart Garriga
Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Màster oficial en Envelliment Actiu per la Universitat de Vic. Coordinadora del servei de Treball Social del Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic (Barcelona).
Membre del Grup de Recerca en Cronicitat de la Catalunya Central (C3RG) (Universitat de Vic).
Eva Rovira Soler
Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural per la Universitat Autònoma de Barcelona. Mediadora social, comunitària i familiar per la Universitat de Barcelona. Treballadora social Consorci d’Osona Serveis Socials. Programa Gestió de l’atenció a la complexitat (PGAC). Col·laboradora del Grup de Recerca en Cronicitat de la Catalunya Central (C3RG) (Universitat de Vic).
Núria Viñas Segalés
Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Diplomada en Infermeria per la Universitat de Vic. Màster oficial en Envelliment Actiu per la Universitat de Vic. Coordinadora de l’Àrea de Promoció a l’Autonomia i Atenció a la dependència del Consorci d’Osona de Serveis Socials.
Ingrid Pineda Pérez
Diplomada en Treball Social per la Universitat Rovira i Virgili. Graduada en Sociologia per l'UNED. Màster en Polítiques Socials i Dependència per l'UNED. Professora associada en el Grau de Treball Social de la Universitat de Barcelona (2018-2021).
Treballadora Social Sanitària al Parc de Salut Mar - Hospital del Mar des de l'any 2004, sent el referent d'hospitalització, d'urgències i de l'atenció intermèdia.
Coautora de la traducció i validació de l'Escala ECISACH- BCN PSMAR. Publicacions en diverses revistes de l'àmbit social.
Condicions
La inscripció serà vàlida una vegada s’hagi realitzat el pagament de l’import total del curs/taller/jornada i que es podrà realitzar amb les següents modalitats:
- A través del web amb targeta de crèdit i/o dèbit.
- Per transferència bancària al número de compte de La Caixa ES45-2100-4767-40-0200028082, indicant nom de l’alumne i del curs/taller/jornada. Per als pagaments realitzats a través del caixer automàtic, s’haurà d’introduir el codi d’entitat 0165460.
Les col·legiades que s’inscriguin a una formació subvencionada i no la finalitzin amb un 80% d’assistència, no es podran inscriure a cap altre curs d’aquest tipus en el termini d’un any. Encara que la formació no té cost per a la persona inscrita, des del Col·legi s’inverteixen uns recursos per dur-la a terme i , a més, hi ha persones en llista d’espera interessades en accedir al curs i que podrien haver aprofitat la plaça. Per això, us preguem el màxim compromís a l’hora de realitzar aquestes formacions.
Les anul·lacions d’inscripcions s’hauran de comunicar al Departament de Formació a través del correu electrònic: atenciocolegial@tscat.cat. Les anul·lacions comunicades durant els cinc últims dies abans de l’inici del curs/taller/jornada, o una vegada iniciat aquest, comportaran la pèrdua del 100% de l’import.
El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats i no es farà responsable de les despeses que puguin ocasionar aquestes possibles modificacions. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs /taller/jornada, si considera insuficient el nombre d’inscrits. En aquest últim cas, es retornarà l’import de la inscripció. En finalitzar el curs/taller/jornada, si s’ha fet un mínim del 80% d’assistència, es lliurarà el certificat d’assistència.
En el cas de les col·legiades en atur que s'inscriguin hauran de presentar el Certificat integrat de l'OTG (NO document dardo). Descarrega't les instruccions per sol·licitar aquest certificat.