- Col·legiats/des: 72€
- Precol·legiats/des: 72€
- Col·legiats/des a l´atur: 57€
- No col·legiats/des: 108€
Les treballadores i treballadors socials que comencen a treballar a residències no coneixen la Llei de Dependència en profunditat ni molts dels aspectes de la seva aplicació en el seu context de treball. A les residències, els equips de treball són multidisciplinars i és imprescindible conèixer les tasques concretes que fa la treballadora o treballador social en aquest àmbit. Aquesta formació permetrà a les i els professionals a fer un recorregut en profunditat per la Llei de Dependència per tal d’entendre el procediment, intervenció i gestions més habituals que hauran de dur a terme en el dia a dia en l’àmbit residencial.
Aquesta formació s'adreçada a treballadores i treballadors socials que treballen en l’àmbit residencial de gent gran i volen aprendre tots aquells aspectes teòrics i pràctics en relació a la llei de dependència i la seva aplicació en el context residencial.
- Conèixer la normativa de la Llei de Dependència i afectacions d’aquesta en l’àmbit residencial de gent gran.
- Aprendre els procediments i gestions més habituals en l’aplicació de la Llei de Dependència en persones que es troben a residència de gent gran.
- La Llei de Dependència. Marc normatiu, instruccions, annexos i darreres novetats que la desenvolupen.
- Procediment dependència i temporalitat: valoració, generació de dades econòmiques, elaboració del PIA i ordre de pagament.
- Sol·licituds i revisions dependència: Incidències i requeriments més freqüents.
- Passarel·les de discapacitat i reconeixement de dependència activat pel CAD.
- SEVAD: breu explicació del contingut de la valoració. Temps espera. Prioritzacions.
- Requeriments més freqüents (procediment de valoració i PIA) i com presentar-los.
- Breu repàs de la cartera de serveis i prestacions de dependència. Compatibilitats. Accés a residència. Darreres novetats normatives.
- Nous ingressos: breu descripció de com procedir (acollida, exploració, intervenció, gestió).
- Comunicació de canvi d’adreça i/o número de compte.
- Ingrés en places públiques de residència: particularitats.
- PEV residència. Contingut i calculadora. Éxitus.
- Sol·licitud de les prestacions meritades i no percebudes.
- Com gestionar l’aplicatiu. Altes i baixes web, com procedir, incidències, preu de la plaça.
- Llista d’espera de residència: criteris per apuntar-se i renúncies.
- Reserva de plaça per ingrés hospitalari o absència temporal.
- Sol·licitar revisions del PIA.
- Ingressos residencials urgència. Prioritzacions i excepcionalitats.
- Ingrés residencial per reagrupament familiar.
- Trasllats: de SEVAD, dins del Territori de Catalunya i Trasllat de Comunitat Autònoma.
Es dividirà en una part teòrica i una part pràctica que s’aniran alternant. La part teòrica servirà per entendre el context més normatiu i tenir coneixements bàsics per després dur-los a terme a la pràctica. La part pràctica es farà en base a casos concrets que podrà
aportar la docent o els i les professionals.
Yara Fernández Giménez
Treballadora Social. Té una trajectòria professional de més de 15 anys a Serveis Socials Bàsics. També ha treballat en el Tercer Sector. Referent Comunitària de Dependència de l’Alt Penedès i Garraf des del 2017. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural i Màster en Formació del Professorat.
Condicions
La inscripció serà vàlida una vegada s’hagi realitzat el pagament de l’import total del curs/taller/jornada i que es podrà realitzar amb les següents modalitats:
- A través del web amb targeta de crèdit i/o dèbit.
- Per transferència bancària al número de compte de La Caixa ES45-2100-4767-40-0200028082, indicant nom de l’alumne i del curs/taller/jornada. Per als pagaments realitzats a través del caixer automàtic, s’haurà d’introduir el codi d’entitat 0165460.
Les col·legiades que s’inscriguin a una formació subvencionada i no la finalitzin amb un 80% d’assistència, no es podran inscriure a cap altre curs d’aquest tipus en el termini d’un any. Encara que la formació no té cost per a la persona inscrita, des del Col·legi s’inverteixen uns recursos per dur-la a terme i , a més, hi ha persones en llista d’espera interessades en accedir al curs i que podrien haver aprofitat la plaça. Per això, us preguem el màxim compromís a l’hora de realitzar aquestes formacions.
Les anul·lacions d’inscripcions s’hauran de comunicar al Departament de Formació a través del correu electrònic: atenciocolegial@tscat.cat. Les anul·lacions comunicades durant els cinc últims dies abans de l’inici del curs/taller/jornada, o una vegada iniciat aquest, comportaran la pèrdua del 100% de l’import.
El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats i no es farà responsable de les despeses que puguin ocasionar aquestes possibles modificacions. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs /taller/jornada, si considera insuficient el nombre d’inscrits. En aquest últim cas, es retornarà l’import de la inscripció. En finalitzar el curs/taller/jornada, si s’ha fet un mínim del 80% d’assistència, es lliurarà el certificat d’assistència.
En el cas de les col·legiades en atur que s'inscriguin hauran de presentar el Certificat integrat de l'OTG (NO document dardo). Descarrega't les instruccions per sol·licitar aquest certificat.