El passat 27 de febrer, la vicedegana de la Delegació de Terres de l'Ebre, Neus Jové, juntament amb les treballadores socials de l'Equip d'Atenció Psicopedagògica de la Terra Alta i el Montsià, es van reunir amb el nou director territorial d'Educació, Mario González Jorge, amb l'objectiu de donar a conèixer la tasca del Col·legi i poder compartir experiències i inquietuds de les professionals que treballen en el camp de l'educació.
Durant la sessió, es va destacar la importància de la col·laboració i la tasca de les treballadores socials d'educació, que, mitjançant el treball conjunt entre diferents territoris, van aconseguir la inclusió d'una assignatura optativa d'educació en el pla d'estudis de la carrera de Treball Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona.
També es va reivindicar la necessitat de millorar l'estructura organitzativa del treball social dins del sistema educatiu, especialment pel que fa a l'organigrama i la dependència jeràrquica del treball social en les institucions educatives. A més, es va abordar la posada en pràctica del Decret 11/2021, subratllant que la implementació d'aquesta norma no ha tingut en compte suficientment la realitat pràctica del treball social en el context educatiu.
Es va obrir la possibilitat de rebre propostes directes des del Departament per millorar la intervenció socioeducativa i afavorir la col·laboració entre institucions. El director va mostrar-se receptiu i va expressar la seva voluntat de continuar les trobades i transmetre les propostes a Barcelona per a la seva valoració. Aquest moment de canvi en la Direcció General d'Educació ha estat considerat una oportunitat per reivindicar la importància de la intervenció socioeducativa i millorar els mecanismes de col·laboració entre els professionals de l'àmbit educatiu i social.
La trobada va ser agraïda pel director, qui va mostrar-se obert a futures reunions per continuar construint ponts i reforçant la col·laboració entre els diferents agents implicats en el desenvolupament educatiu i social. Amb aquest tipus de trobades, es busca apropar les institucions a les realitats del territori i potenciar la feina conjunta per a un sistema educatiu més inclusiu i adaptat a les necessitats socials.