La Direcció General de Protecció Civil ha habilitat una plataforma d'atenció psicosocial als afectats per la situació generada pel COVID-19 i ha activat a l'Equip d'Intervenció en Emergències del Col·legi per fer l'atenció directa.
Amb aquesta plataforma es pretén millorar l'atenció de les persones que truquen als telèfons 112, 012 i 061 i que presenten una situació d'elevat impacte emocional. En aquests casos, la quinzena de treballadores socials de l'Equip d'Emergències destinades a aquesta tasca són les encarregades d'atendre les trucades, valorant, cas per cas, el tipus d'atenció que necessiten les persones.
Objectiu: atenció psicosocial immediata
D'aquesta manera, es vol proporcionar atenció psicosocial immediata a les persones afectades per la situació d’emergència sanitària i realitzar aquesta atenció psicosocial des d’un paradigma de resiliència per tal de fomentar i potenciar les capacitats de l’afectat.
Aquest servei està pensat principalment per a persones grans en situació de desatenció per manca de xarxa social i/o familiar, per a famílies amb fills menors amb dificultats per gestionar l’aïllament domiciliari (sobrecàrrega emocional en cas de famílies monoparentals o famílies amb un progenitor aïllat o hospitalitzat), per a persones que no puguin acompanyar o no tinguin informació dels seus familiars hospitalitzats, per a persones que hagin patit la mort d’un familiar a conseqüència del COVID-19 i no puguin fer la vetlla o acomiadar-se del seu difunt, així com per a qualsevol altre persona que estigui en una situació que li provoqui un alt nivell d’estrès com a conseqüència de l’emergència sanitària i persones de col·lectius vulnerables o famílies amb menors que manifestin una necessitat peremptòria d’alimentació.
- Llegeix la nota de premsa que hem enviat als mitjans de comunicació sobre l'activació per part de Protecció Civil
- Altres activacions de l'Equip d'Emergències amb motiu de la crisi generada pel COVID-19