El curs 2014-2015, últim any del qual es tenen xifres, 14.618 nens d'infantil, primària i secundària eren absentistes regulars, és a dir, que faltaven a més del 25% de les hores lectives. Es tracta d'un 11% més que l'any anterior.
L'absentisme pot donar-se en nens de tots els estrats socials, però Alarcón assegura que, en qualsevol cas, “és un element més de risc d'exclusió social”. Per això la intervenció ha de ser immediata i eficient, adaptada a la realitat de cada cas. “Si parlem de casos de menors en què per als pares no és prioritari que vagin a l'escola, cal fer una intervenció de conscienciació, com donar ajudes a domicili per donar un cop de mà en les dinàmiques familiars de preparar l'esmorzar als nens o portar-los a l'escola”, apunta el treballador social.
[[{"fid":"6264","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"link_text":null,"attributes":{"style":"float: left;","class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]‘Més de 14.600 nens catalans falten a clase de forma regular’ un article amb declaracions de Carlos Alarcón, membre de la comissió d'infància del Col·legi de Treball Social de Catalunya i que pots llegir en aquest enllaç.