Fa un mes que la Direcció General de Protecció Civil va sol·licitar l'activació de l'Equip d'Intervenció en Emergències del Col·legi per poder oferir atenció psicosocial a les persones afectades per la situació generada per la COVID-19 que trucàven als telèfons 112 i 012. El passat diumenge, 26 d'abril, es va posar fi a aquesta intensa tasca amb l'atenció a les últimes trucades.
Per tal de fer una primera valoració global d'aquesta experiència, totes les treballadores socials activades s'han reunit aquesta setmana per vídeo trucada. "En aquesta trobada hem fet un balanç de l'emergència, hem parlat de temes organitzatius, de coses a millorar i, també, de com ens hem sentit durant tot aquest temps", explica Montse Mas, coordinadora de l'Equip.
Tal i com explica Mas, les treballadores socials activades han compaginat la seva feina amb les tasques derivades de l'activació, per això un dels aspectes més valorats per les integrants de l'Equip "ha estat la coordinació de tot l'equip i el suport que ens hem donat les unes a les altres en tot moment".
Tot i que ara s'està treballant en l'elaboració d'un informe final de la intervenció, Montse Mas assegura que l'Equip se sent molt satisfet per haver pogut participar en aquesta emergència sanitària i social, "aportant la nostra mirada i el nostre suport i acompanyament a totes les persones vulnerables o no vulnerables que trucàven a aquests telèfons".
L'Equip d'Emergències del Col·legi ha tingut un paper molt destacat durant aquesta alerta sanitària provocada pel coronavirus, amb activacions per part del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i per part del Consorci Sanitari de Barcelona. Aquesta darrera activació per part del Consorci per prestar acompanyament psicosocial a afectats pel coronavirus dins del projecte 'Hotel Salut' encara es manté activa.