El Col·legi hem enviat una nota de premsa aquest matí per posar el focus en la “situació caòtica” que s'està vivint a l’hora de tramitar l’Ingrés Mínim Vital.
En aquest document, expliquem que quasi tots els canals estan “saturats o no funcionen” ja que l’obligació de la cita prèvia per anar a les oficines del SEPE i de la Seguretat Social estan alentint i dificultant l’accés a l’ajuda a persones que estan en una situació de vulnerabilitat extrema.
Segons indica Encarna Roldan, membre de la Comissió de Serveis Socials Bàsics del TSCAT, "tampoc funcionen correctament els canals telemàtics i el telèfon gratuït està saturat” i això "està provocant que moltes persones es dirigeixin a Serveis Socials per informar-se i buscar solucions i estan multiplicant la feina administrativa i traient recursos de la feina que li és pròpia al sector”.
En la nota demanem a les administracions competents a tenir canals reals d’atenció personalitzada a la ciutadania, amb més personal, així com agilitat, simplificació i flexibilitat en la tramitació.