El Col·legi, a través de la Comissió de Cooperació i Solidaritat, hem fet un comunicat per alertar de les "dificultats i de pèrdua de drets" que representa que gran part dels tràmits amb l'administració pública s'hagin de fer en línia. Una realitat que és encara més evident amb les persones que es troben en situació de vulnerabilitat.
En el comunicat es posa de manifest el "periple pel qual passen els usuaris i usuàries" a l'hora de fer els tràmits i, fins i tot, s'expressa com moltes vegades quan "les treballadores i treballadors socials ens trobem que hem d'ajudar a alguna persona a fer algun tràmit, també hem acabat desesperades", s'indica.
Les integrants de la Comissió també expressen la paradoxa que suposa que "s'hagi exigit a les entitats bancàries retornar a la presencialitat, però serveis propis de l’administració o de l’Estat, com el SEPE o l’INSS, no tenen, ja no com objectiu, sinó com obligació, una atenció personalitzada, presencial, fàcil, accessible i amable".