La Comissió de Peritatge Social del Col·legi va organitzar, el 26 de juny, una interessant xerrada per donar a conèixer les principals diferències entre l'informe social i l'informe pericial. La referent de la Comissió, Eva Giralt, va donar la benvinguda a la vintena d'assistents explicant l'objectiu de la jornada: "La sessió d'avui ens ha de servir per aclarir dubtes, ja que sabem de les dificultats en les quals ens podem trobar les treballadores socials quan un jutge ens interpel·la per fer un informe, fer de pèrit o anar de testimoni", va comentar.
Núria Colomer i Josep Antoni Aparicio, treballadores socials i membres de la Comissió de Peritatge, van ser les encarregades d'aportar una mica de llum, amb la teoria però també amb exemples pràctics, sobre les particularitats de cadascun dels informes. "D'entrada podria semblar que els dos informes són similars, però no ho són ni en contingut, ni en extensió o en terminologia", indicava Colomer. Això ve donat, en gran part, per la diferent finalitat dels dos informes. Tal i com van explicar la i el ponent, el pericial és un prova dins d'un procès judicial i el social està relacionat amb una acció i amb generar un canvi i serveix per intervenir i actuar davant d'una situació.
Durant la xerrada també es va parlar sobre com actuar davant d'un requeriment judicial, on es pot ser convocat com a pèrit social o com a testimoni especialista. "El pèrit és l'expert especialista que ha d'ajudar al jutge a prendre una desició però que no està involucrat o té un coneixement previ de la situació, mentre que el testimoni especialista és el professional coneixedor del cas, l'opinió del qual té valor com a expert involucrat", explicava Aparicio.
Tant Colomer com Aparicio van coincidir en afirmar que, majoritàriament, les confusions o dubtes que es generen en aquests casos en els quals des de l'àmbit judicial es demana la intervenció d'una professional del treball social són fruit del desconeixement de la figura del pèrit social i, per això, van afirmar que "encara s'ha de fer molta pedagogia i generar cultura del peritatge social".