La vicedegana del Col·legi, Mercè Civit, i la membre del Grup de Treball d’Educació de la Comissió d’Infància i Família del Col·legi, Caridad Villar Guerrero, van comparèixer al Parlament de Catalunya, el 15 de desembre, davant del Grup de Treball sobre l’Assetjament en el Sistema Educatiu i el Ciberassetjament.
L'objectiu era aportar la visió del treball social en l’abordatge de l’assetjament escolar i fer-ne propostes al respecte. Les principals propostes han estat reforçar i incrementar els recursos del sistema educatiu des d’una estructura coordinada, apostar per la funció de suport dels equips socioeducatius als centres (ES, TIS), apropar els recursos i serveis paral·lels que acompanyen al Sistema Educatiu (UAO, USAV).
També s'ha incidit en potenciar el model col·laboratiu d’intervenció social responsable, enfortir els actuals mecanismes de detecció precoç i d’activació del protocol, així com millorar les mesures de prevenció coordinada i avaluació de les actuacions, oferir referents interns i externs que acompanyin al professorat, a l'alumnat i a les famílies i potenciar la formació i investigació especialitzada i continuada.
Les representants del Col·legi també han parlat de reforçar la presència del treball social en els EAP, evitar caure en una excessiva burocratització en l’aplicació de protocols i generar processos de victimització secundària, potenciar i mantenir la implicació de tota la comunitat educativa, integrar la perspectiva de gènere i d’interseccionalitat, apostar per la construcció de les masculinitats des d’una visió no androcèntrica, incloure i tractar els aspectes de salut en l’abordatge integral i coordinat de l’assetjament infanto-juvenil, garantint un bon seguiment i acompanyament social, educatiu i sanitari.