El curs 2018-2019 s’inicia el Màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa a la Universitat Rovira i Virgili, organitzat conjuntament entre el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, gràcies a les aportacions que han fet en el disseny i contiguts col·legiats de la delegació de Tarragona, el Col·legi d’Educadors/es Socials i els Departaments d’Antropologia, Filosofia i Treball Social i el de Pedagogia de la URV.
Aquest màster de 60 crèdits, semipresencial (3 tardes a la setmana), d’octubre del 2018 a juny del 2019, té l'objectiu de formar especialistes en metodologies d'intervenció social i educativa innovadores per a l'acompanyament de persones, grups i comunitats en processos de canvi, a partir de coneixements específics sobre nous models d'intervenció i de la pràctica reflexiva i creativa en l'exercici professional.
Està coordinat per la dra. Eva Zafra Aparici, del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social i fonamentalment el màster es centra en:
- La Innovació, tant en el seu contingut com en les metodologies d'aprenentatge, incorporant metodologies innovadores que permetin reflexionar i ser crítics sobre els models i la pràctica de la intervenció; alhora que creatives i amb la capacitat de formular i construir noves propostes.
- És un espai de trobada entre els àmbits del Treball Social i l'Educació Social per formar especialistes que puguin integrar -tant en els coneixements com en la pràctica- ambdues perspectives de la forma més efectiva possible. D'aquesta manera, es vol donar resposta a les necessitats sòcio-laborals de la nostra societat actual a través del treball col·laboratiu amb els Col·legis professionals. Es tracta d'un màster que ofereix eines per la cura i l'auto-cura professional, ja que una part important de l'èxit de la intervenció està, precisament, en la manera com les organitzacions curen les relacions que s'estableixen entre les dues parts implicades en el procés de la intervenció: les persones usuàries i els professionals.
- Impacte i transformació social: la recerca és un element inherent a l'acció socioeducativa i amb un gran potencial per transformar. Per tant, s'ensenyen mètodes de recerca que es puguin incorporar a la intervenció perquè aquesta tingui un impacte real sobre la població.